Robak
Administrator
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
Klasa WRC
1. Nadwozie.
Do zawodów urządzanych przez Organizatora dopuszczone są zdalnie sterowane modele samochodów rajdowych i sportowych w skali 1:10 (z wyłączeniem nadwozi cywilnych), z oryginalnymi spojlerami, ale zarówno oklejenie jak i malowanie modelu może być inne niż zalecane przez producenta. Nie są dopuszczalne własne zmiany w karoseriach modeli. Karoseria powinna być wykonana z jednolitego tworzywa.
2. Napęd.
W klasie WRC dopuszczone są modele z napędem elektrycznym 4WD i wyposażone w silnik inny niż seryjny. Model musi być wyposażony w elektroniczny regulator prędkości. Zabronione są sprzęgła poślizgowe, skrzynie biegów, żyroskopy, czujniki prędkości, obciążeń i poślizgu.
3. Zawieszenie.
Model klasy WRC musi posiadać zawieszenie niezależne dla wszystkich kół i amortyzatory olejowe. Podwozie i wszystkie jego części muszą pozostawać przykryte przez karoserię. Zalecany prześwit na torach szutrowych to min. 15 mm.
4. Zderzaki.
Organizator zaleca stosowanie zderzaków. Dopuszczone zderzaki musi przykrywać karoseria, tak by nie wystawały one poza nadwozie modelu.
5. Ogumienie.
Dopuszczone są tylko opony gumowe z wypełnieniem piankowym. Nie wolno stosować opon z pianki i mikrogumy (pełne). Opony z kolcami można stosować wyłącznie na zawodach rozgrywanych na śniegu i lodzie.
6. Silnik.
Inny niż seryjny.
7. Akumulatory.
Dopuszcza się stosowanie akumulatorów SUB-C niklowo-kadmowych (Ni-Cd), oraz Ni-MH o napięciu nominalnym 1,2 V na element.
Wymiary pojedynczego elementu:
- długość max 43 mm
- średnica max 23 mm
Modele mogą mieć max 6 elementów akumulatorów 1,2 V, a więc max 7,2 V (nominalne). Niedopuszczalna jest wymiana akumulatorów podczas biegu !
8. Częstotliwość pracy aparatury.
Zawodnicy biorący udział w zawodach urządzanych przez Organizatora zobowiązani są do stosowania fal radiowych tylko i wyłącznie w zakresie 40 MHz i 27 MHz na wcześniej (przed zawodami) uzgodnionych kanałach.
9. Wymiary i ciężar modelu:
- długość całkowita (z karoserią)
- szerokość całkowita (z karoserią)
- szerokość podwozia z kołami
- wysokość całkowita
- rozstaw osi
- średnica piasty koła
- szerokość piasty koła
- średnica opony założonej na piastę
- płat
- płyta brzegowa płata
- ciężar minimalny min. 360 mm - max 460 mm
max 200 mm
max 200 mm
min. 120 mm
max 273 mm
max 48 mm
min. 18 mm - max 26 mm
min. 55 mm - max 67 mm
szer. max 40 mm wys. max 190 mm
25x40 mm
4WD 1500 g
Klasa Super 1600
1. Nadwozie.
Do zawodów urządzanych przez Organizatora dopuszczone są zdalnie sterowane modele samochodów rajdowych i sportowych w skali 1:10 (z wyłączeniem nadwozi cywilnych), z oryginalnymi spojlerami, ale zarówno oklejenie jak i malowanie modelu może być inne niż zalecane przez producenta. Nie są dopuszczalne własne zmiany w karoseriach modeli. Karoseria powinna być wykonana z jednolitego tworzywa.
2. Napęd.
W klasie Super 1600 dopuszczone są modele z napędem elektrycznym 2WD i wyposażone w silnik inny niż seryjny. Model musi być wyposażony w elektroniczny regulator prędkości. Zabronione są sprzęgła poślizgowe, skrzynie biegów, żyroskopy, czujniki prędkości, obciążeń i poślizgu.
3. Zawieszenie.
Model klasy Super 1600 musi posiadać zawieszenie niezależne dla wszystkich kół i amortyzatory olejowe. Podwozie i wszystkie jego części muszą pozostawać przykryte przez karoserię. Zalecany prześwit na torach szutrowych to min. 15 mm.
4. Zderzaki.
Organizator zaleca stosowanie zderzaków. Dopuszczone zderzaki musi przykrywać karoseria, tak by nie wystawały one poza nadwozie modelu.
5. Ogumienie.
Dopuszczone są tylko opony gumowe z wypełnieniem piankowym. Nie wolno stosować opon z pianki i mikrogumy (pełne). Opony z kolcami można stosować wyłącznie na zawodach rozgrywanych na śniegu i lodzie.
6. Silnik.
Inny niż seryjny.
7. Akumulatory.
Dopuszcza się stosowanie akumulatorów SUB-C niklowo-kadmowych (Ni-Cd), oraz Ni-MH o napięciu nominalnym 1,2 V na element.
Wymiary pojedynczego elementu:
- długość max 43 mm
- średnica max 23 mm
Modele mogą mieć max 6 elementów akumulatorów 1,2 V, a więc max 7,2 V (nominalne). Niedopuszczalna jest wymiana akumulatorów podczas biegu.
8. Częstotliwość pracy aparatury.
Zawodnicy biorący udział w zawodach urządzanych przez Organizatora zobowiązani są do stosowania fal radiowych tylko i wyłącznie w zakresie 40 MHz i 27 MHz na wcześniej (przed zawodami) uzgodnionych kanałach.
9. Wymiary i ciężar modelu.
- długość całkowita (z karoserią)
- szerokość całkowita (z karoserią)
- szerokość podwozia z kołami
- wysokość całkowita
- rozstaw osi
- średnica piasty koła
- szerokość piasty koła
- średnica opony założonej na piastę
- płat
- płyta brzegowa płata
- ciężar minimalny min. 360 mm - max 460 mm
max 200 mm
max 200 mm
min. 120 mm
max 273 mm
max 48 mm
min. 18 mm - max 26 mm
min. 55 mm - max 67 mm
szer. max 40 mm wys. max 190 mm
25x40 mm
2WD 1500 g
Klasa N
1. Nadwozie.
Do zawodów urządzanych przez Organizatora dopuszczone są zdalnie sterowane modele samochodów rajdowych i sportowych w skali 1:10 (z wyłączeniem nadwozi cywilnych) z oryginalnymi spojlerami, ale zarówno oklejenie jak i malowanie modelu może być inne niż zalecane przez producenta. Nie są dopuszczalne własne zmiany w karoseriach modeli. Karoseria powinna być wykonana z jednolitego tworzywa.
2. Napęd.
W klasie N dopuszczone są modele z napędem elektrycznym 2WD lub 4WD wyposażone w silnik klasy 540 (seryjny). Zabronione są wszelkie przeróbki tuningowe poza zastosowaniem elektronicznego regulatora obrotów. Zabronione są sprzęgła poślizgowe, skrzynie biegów, żyroskopy, czujniki prędkości, obciążeń i poślizgu.
3. Zawieszenie.
Model klasy N musi posiadać zawieszenie niezależne dla wszystkich kół i seryjne amortyzatory. Podwozie i wszystkie jego części muszą pozostawać przykryte przez karoserię. Zalecany prześwit na torach szutrowych to min. 15 mm.
4. Zderzaki.
Organizator zaleca stosowanie zderzaków. Dopuszczone zderzaki musi przykrywać karoseria, tak by nie wystawały one poza nadwozie modelu.
5. Ogumienie.
Dopuszczone są tylko opony gumowe z wypełnieniem piankowym. Nie wolno stosować opon z pianki i mikrogumy (pełne). Opony z kolcami można stosować wyłącznie na zawodach rozgrywanych na śniegu i lodzie.
6. Silnik
Silnik seryjny, nierozbieralny, nie może posiadać śladów rozbierania!
7. Akumulatory.
Dopuszcza się stosowanie akumulatorów SUB-C niklowo-kadmowych (Ni-Cd), oraz Ni-MH o napięciu nominalnym 1,2 V na element.
Wymiary pojedynczego elementu:
- długość max 43 mm
- średnica max 23 mm
Modele mogą mieć max 6 elementów akumulatorów 1,2 V, a więc max 7,2 V (nominalne). Niedopuszczalna jest wymiana akumulatorów podczas biegu !
8. Częstotliwość pracy aparatury.
Zawodnicy biorący udział w zawodach urządzanych przez Organizatora zobowiązani są do stosowania fal radiowych tylko i wyłącznie w zakresie 40 MHz i 27 MHz na wcześniej (przed zawodami) uzgodnionych kanałach.
9. Wymiary i ciężar modelu.
- długość całkowita (z karoserią)
- szerokość całkowita (z karoserią)
- szerokość podwozia z kołami
- wysokość całkowita
- rozstaw osi
- średnica piasty koła
- szerokość piasty koła
- średnica opony założonej na piastę
- płat
- płyta brzegowa płata
- ciężar minimalny min. 360 mm - max 460 mm
max 200 mm
max 200 mm
min. 120 mm
max 273 mm
max 48 mm
min. 18 mm - max 26 mm
min. 55 mm - max 67 mm
szer. max 40 mm wys. max 190 mm
25x40 mm
2WD 1400 g
4WD 1500 g
Klasa NS
1.Nadwozie
Do zawodów organizowanych przez PTR RCM Rally dopuszczone są zdalnie sterowane modele samochodów rajdowych i sportowych w skali 1:10 (z wyłączeniem nadwozi cywilnych) z oryginalnymi spojlerami, ale zarówno oklejenie jak i malowanie modelu może być inne niż zalecane przez producenta. Nie są dopuszczalne własne zmiany w karoseriach modeli. Karoseria powinna być wykonana z jednolitego tworzywa.
2. Napęd.
W klasie NS dopuszczone są modele z napędem elektrycznym 2WD lub 4WD wyposażone w silnik seryjny. Zabronione są wszelkie przeróbki tuningowe. Model musi być wyposażony w mechaniczny regulator prędkości. Zabronione są sprzęgła poślizgowe, skrzynie biegów, żyroskopy, czujniki prędkości, obciążeń i poślizgu.
3. Zawieszenie.
Model klasy NS musi posiadać zawieszenie niezależne dla wszystkich kół i seryjne amortyzatory. Podwozie i wszystkie jego części muszą pozostawać przykryte przez karoserię. Zalecany prześwit na torach szutrowych to min. 15 mm.
4. Zderzaki.
Organizator zaleca stosowanie zderzaków. Dopuszczone zderzaki musi przykrywać karoseria, tak by nie wystawały one poza nadwozie modelu.
5. Ogumienie.
Dopuszczone są tylko opony z wypełnieniem piankowym. Nie wolno stosować opon z pianki i mikrogumy (pełne). Opony z kolcami można stosować wyłącznie na zawodach rozgrywanych na śniegu i lodzie.
6. Akumulatory.
Dopuszcza się stosowanie akumulatorów SUB-C niklowo-kadmowych (Ni-Cd), oraz Ni-MH o napięciu nominalnym 1,2 V na element.
Wymiary pojedynczego elementu:
- długość max 43 mm
- średnica max 23 mm
Modele mogą mieć max 6 elementów akumulatorów 1,2 V, a więc max 7,2 V (nominalne). Niedopuszczalna jest wymiana akumulatorów podczas biegu !
7. Częstotliwość pracy aparatury.
Zawodnicy biorący udział w zawodach organizowanych przez PTR RCM Rally zobowiązani są do stosowania fal radiowych tylko i wyłącznie w zakresie 40 MHz i 27 MHz na wcześniej (przed zawodami) uzgodnionych kanałach.
8. Wymiary i ciężar modelu.
- długość całkowita (z karoserią)
- szerokość całkowita (z karoserią)
- szerokość podwozia z kołami
- wysokość całkowita
- rozstaw osi
- średnica piasty koła
- szerokość piasty koła
- średnica opony założonej na piastę
- płat
- płyta brzegowa płata
- ciężar minimalny min. 360 mm - max 460 mm
max 200 mm
max 200 mm
min. 120 mm
max 273 mm
max 48 mm
min. 18 mm - max 26 mm
min. 55 mm - max 67 mm
szer. max 40 mm wys. max 190 mm
25x40 mm
2WD 1400 g
4WD 1500 g
|
|